[#11]
Re: Games TOP10 za sierpień
@APC74,
post #9
Granicznym rokiem jest wg mnie rok 1995 - wtedy rynek amigowy skurczył się na tyle, że przestało opłacać się pakować w nowe projekty (brak jakichkolwiek perspektyw dla tej platformy był sprawą drugorzędną). W 1996 roku jedynymi "poważnymi" firmami (nie liczę twórców-amatorów i licenseware'u oraz nowopowstałych firm, które mogły zainstnieć tylko dlatego, że giganci nie byli zainteresowani tworzeniem i wydawaniem gier na nasz komputer), które wydały cokolwiek na Amigę były Ocean/Team17, Gametek i 21st Century Ent (może przeoczyłem jakąś firmę). Naliczyłem w sumie 5(!) gier: Worms:DC, Humans 3, AB3DTKG, Slam Tilt, Speris Legacy, SSF2T. Tak więc gdyby odfiltrować z tej listy z HOLa shareware'y różnej maści i polskie rzekomo komercyjne produkcje na poziomie kiepskiego freeware'u to okazałoby się, że wydano licząc od 1996r. włącznie ok. 30 gier na Amigi.
Symboliczne było na pewno wydanie Worms:DC w 1998 roku bo nie licząc działalności ClickBOOMu (działających tylko na Amigach z dopałkami) była to ostatnia komercyjna i mainstreamowa gra wydana na Amigę. Z resztą jedyna w tamtym roku :)
Ostatnia edycja: 11.09.08 00:31:36